2010. február 23., kedd

Tűnemezelés / Needle felting

Tegnap megérkezett a két nemezelőtűm, amit barátnőmtől, Hajnitól kaptam nevem napjára. Muszáj volt ki is próbálnom: első áldozatom egy kis kötött és vizesen nemezelt könyvjelző volt, amire saját fonalából, ill. rózsaszín fonalból indás virágmintát készítettem. A virágokon erősen érződik, hogy kezdő vagyok :) Még talán egy-két gyöngyöt teszek rá, hogy szarkatermészetem is megnyugodjon...
A második kísérletet este követtem el egy kötési szünetben: fehér barkácsfilc alapra az obligát zöld gyapjúfonalból és rózsaszín társából készült a virágminta, szerinem egészen aranyosra sikerült. Menet közben jöttem rá, hogy a virágok szirmának nem lesz az anyag szélén elég hely, de sebaj, majd legközelebb.
Igazán megtetszett ez a technika, művelése nem túl bonyolult, de biztos, hogy sok-sok gyakorlást fog igényelni. Viszont most már bátran vágok bele egy kis tolnai fonalrendelésbe, amelybe majd belecsempészem a nemezelnivaló alapanyagot is:)










1 megjegyzés:

  1. tetszenek. a fonalrendelésben én is érintett vagyok. ne felejts el engem se :)

    VálaszTörlés