2010. január 21., csütörtök

Textilfestés sütéssel

Eljött a pillanat, hogy én is kipróbáljam az anyagfestés-sütés mikéntjét. Elolvastam néhány leírást, aztán ma belevágtam. Mivel a múltkor festettem kávéval és teával, most kísérleteztem egye a meggylével. Volt itthon meggybefőtt (gyári), leszűrtem a levét, mikróban felforrósítottam, aztán zsupsz bele az anyagot (ekrü panama).
Hagytam ázni vagy 20 percet, közben lötyköltem, gyűrögettem, forgattam. Mikor már szép színe volt, kivettem, kicsavartam és egy tálcára fektettem. Aztán fogtam arany színű akrilfestéket, és 3 ecsetmártásnyit a meggylébe kavartam. A lében feloldódott a festék, gyönyörű aranyszemcsés lett tőle. Az anyagot még ebben a lében is áztattam néhány percig, majd sütőpapíron egy tepsibe tettem, 130 fokos sütőben megsütöttem :)
Amire nem számítottam, hogy a sütőm elég régi (gézsütő) és nagyon egyenetlenül süt. Ami mondjuk egy pulykát nem zavar, az anyagomat viszont 5 perc alatt felemásra sütötte :( A "rossz" harmada megbarnult és a gyűrődések nagyon sötétek lettek. Nem mondom, hogy csúnya, sőt, az aranyszemcsék itt sokkal jobban érvényesülnek.
Az anyag másik része szép halvány meggyszín lett, nem túl erős márványos vonalakkal, enyhe aranycsillogással.
Örülök, hogy sikerült az elképzelésem az aranyozásról, remélem, hogy hímzés közben sem fog kiperegni.
Az anyagot aztán átvasaltam, lefényképzetem és most megmutatom Nektek :)

A sötétbarna anyag (ha rákkatintasz, nagyban látszik némi csillogás)


A meggyszínű (és kicsit barnás is, és egyértelműen pasztell)


A két anyag egymáson...

KIEGÉSZÍTÉS: most újraolvastam a bejegyzést, és látom, hogy kimaradt egy fontos dolog: ez az arany csillogás azért egészen halvány ám! Nem hiszem, hogy felér egy textilfestékkel, vagy egy eleve csillogós anyaggal a hatása. Leginkább lámpafényben látszik a dolog, de azért szerintem szép...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése