2010. január 4., hétfő

Textilfestés




Rászántam magam, hogy kipróbáljam a házi textilfestést. Van itthon rendes textilfestékem, de ahhoz most nem volt kedvem, inkább a tea-kávé vonalon kísérletezgettem.
Sajnos a képeken nem igazán tudom visszaadni a szín és folthatást, de azért elsőre egész jók sikerültek.
Mivel nem akartam valami komolyabb anyagot elrontani, ezért maradék hófehér Aida-n gyakoroltam (mely anyagot szerintem méltatlanul utálnak sokan, én szeretem, majd később mutatok egy ollótartót, amit abból csináltam).
Hát lássuk:





Ő az első áldozat: erős feketekávéval estem neki, ebben ázott gombócba gyűrve 15 percet. Ezután kicsavartam, nem túl erősen és a radiátoron szárítottam kb. 80%-ig. Után afrikai roobios teát csináltam, jó erőset, ennek enyhén pirosas színe van, ezzel átpacsmagolgattam és végül vasalóval fixáltam.
Két tanulságom van: a radiátoros szárítás nem jó, mert ahogy rátettem, a fűtőtest felső része csíkosra szárította az anyagot, bár ez szerencsére nem látszik, csak az egyik oldalán. A másik, hogy a roobios nem bír el a kávéval :) Azért nagyon szép színe van, igazán márványos, az illata isteni. Már van vele tervem is, egy gyönyörű fadoboz várakozik rá...

És a másik nagy mű:



Ő készült teával, méghozzá elég macerás módon (de ez az én gyakorlatlanságom miatt volt inkább):
1. az anyag közepét erős erdeigyümölcs-csipkebogyó teában áztattam 15 pericg
2. az anyag szélét erős earl gray teában lötyköltem, szintén 15 percig
3. szárítottam
4. túl halványnak találtam a szélét, ezért kicsit még rámentem a fekete teával
5. szárítottam
6. mivel túl kontúros volt a két szín határa, ezért azt találtam ki, hogy az erdei gyümölcsös filtert megmártogatva a teában, az anyag kiterített felszínén áthúzogattam. Így a száradás közben létrejövő apró gyűrődések, amik kiemelkednek az anyag síkjából, lilásak lettek, a környezetük azonban barnás maradt.
7. vasalóval fixáltam.
Azért szerintem megérte, nekem nagyon tetszik, de az ihlet, hogy mi legyen belőle, még egy picit várat magára. Bár a célszemély és a végső tárgy már megvan, most a fonalszínen, illetve a mintán gondolkodom...

1 megjegyzés:

  1. Óóóó, nagyon szép lett a festett Aidád!!! Nagyon kreatív ötlet, egyszer ki kell próbálnom:-))) Puszi

    VálaszTörlés