2010. január 5., kedd

XXL ollótartók

A tegnapi ígéretemhez híven megmutatom azt az ollótartót, amit Aida vászonra készítettem. Kérem az Aida utálókat, hogy azért vessenek egy pillantást a képekre. Tudom, hogy nem valami finom szövésű anyag, még abból a korból maradt, amikor tanulgattam, gyakoroltam a keresztszemezést.
Mindazonáltal először a fonal fogott meg, elegáns, szelíd színeivel. Aztán az ornament minta, amit végül kicsit átalakítottam.
Hogy szarkatermészetem is bele legyen szőve, hát egy kis ezüstcérnával bolondítottam meg. Bélésként napszövetet kapott és gyönggyel záródik. Édesanyám a büszke tulajdonos, szülinapi ajándék lett neki, még tavaly.




A másik ollótartóval még csak félig vagyok meg és szintén Anyué lesz, de ez nem titok, együtt beszéltük meg. A konyhai nagy ollója egy papírtokban árválkodik egy polcon, ami nem túl praktikus, így jött az ötlet, hogy hímzett tartóban, a falon legyen majd.
Anyu választotta az anyagot (panama, ekrü színben) és a fonalat (multicolor Anchor), én pedig a mintán töprengtem. A szélek beszegése után jött a kis legyezőminta, aztán elkapott a gépszíj és a crazy quilt szintén crazy öltéseit használva, franciacsomókkal dekorálva már készen van két indázó mintám.
A továbbiakról is van elképzelésem, de most csak annyit árulok el, hogy - természetemtől teljesen idegen módon - nem szimmetrikus minta lesz. Lényeges, hogy mivel a falon fog lógni, ezért a hátoldala nem lesz hímezve.
Mindkét ollótartó 17 x 9 cm-es, tehát tényleg impozáns méret.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése